Dostupnost
Značka
Cena
Barva fotoaparátu
Počet efektivních pixelů (Mpx)
Velikost snímače
Expoziční čas - nejkratší (s)
Expoziční čas - nejdelší (s)
Rychlost sériového snímání (sn/s)
Hmotnost fotoaparátu (g)
Vlastnosti těla
Maximální rozlišení fotografie (px)
Typ snímače
Citlivost ISO - rozsah
Rozšířené ISO (minimum)
Rozšířené ISO (maximum)
Stabilizace obrazu
Formát snímku
Systém automatického zaostřování
Počet zaostřovacích bodů (křížové)
Bajonet
Crop faktor
Funkce LCD displeje
Velikost LCD displeje
Rozlišení LCD (px)
Hledáček
Rozlišení elektronického hledáčku (px)
Zvětšení hledáčku
Expoziční režimy
Blesk
Synchronizační čas pro blesk
Záznam videa
Možnosti pro video
Rozhraní
Napájení
Druh paměti
Šířka fotoaparátu (mm)
Výška fotoaparátu (mm)
Hloubka fotoaparátu (mm)
Utěsnění proti povětrnostním vlivům
HASSELBLAD X2D 100c tělo
- Hasselblad X2D 100C – středoformát 43,8 x 32,9 mm
- Rozlišení 100 Mpx BSI CMOS senzor
- ISO 64 – 25 600, série až 3,3 obr./s
FUJIFILM GFX100 II
- Senzor 102 Mpx GFX CMOS II HS (43,8 x 32,9 mm)
- Vysoce výkonný obrazový procesor X-5
- AF s detekcí objektu s Deep Learning A. I.
FUJIFILM GFX 100s
- Rozlišení 102 Mpx
- 43,8 x 32,9 mm BSI CMOS senzor
- Procesor X-Processor 4
FUJIFILM GFX 50S II tělo
- Rozlišení 51,4 MPix, snímač CMOS 43,8×32,9 mm
- Zpracování obrazu X-Processor 4
- OLED hledáček s rozlišením 3,69 mil bodů
HASSELBLAD 907X Anniversary Edition Kit
- Hasselblad kamera kit - pamětní sada k 80. výročí firmy
- Fotoaparát 907X s digitální zadní částí CFV II 50C
- 50 MPix snímač CMOS s velikostí 43,8×32,9 mm
- −8 %
HASSELBLAD 907X & CFV 100c tělo
- Luxusní středoformátový fotoaparát
- Kamera 907X a zadní digitální stěna CFV 100C
- Automatické ostření s fázovou detekcí (PDAF)
HASSELBLAD H6D-100c tělo - DEMO
- Středoformátový modulární fotoaparát
- 100 Mpx CMOS snímač (velikost 53,4 × 40,0 mm)
- 16 bitové barvy, 15 EV dynamický rozsah
PENTAX 645Z tělo
- Odolné hořčíkové tělo
- 51 Mpx CMOS snímač (44×33 mm) bez AA filtru
- Obrazový procesor Pentax Prime III
HASSELBLAD Battery pack 3200 mAh pro H systém
- Odnímatelný H-GRIP obsahuje dobíjecí Li-Ion baterii s kapacitou až 3200 mAh
- Grip je vhodný pro Hasselblad H-systém
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Středoformátové fotoaparáty
Za středoformát jsou od dob analogu považovány fotoaparáty, které využívají coby záznamové medium svitkový film (120/220), případně ploché filmy. Mezi nejčastější poměry stran pak patří 6×4,5, 6×6, 6×7 a 6×9. Při porovnání s kinofilmovým políčkem jsou políčka středoformátu (6×4,5) větší více než 2,7×! Formát 6×7 je dokonce 4,5× větší. Se změnou velikosti záznamového media dochází u středoformátových a velkoformátových fotoaparátů k přepočtu ohniskové vzdálenosti objektivu.
Jsou chvíle, kdy platí, že větší je lepší neb čím větší plocha záznamového media, tím více detailů se na ni vejde.
Zcela jednoduše se dá říci, že čím větší plocha záznamového media, tím více detailů se na ni vejde. Ale nejde jen o množství detailů, širší dynamický rozsah a barevnou škálu, ale i odlišnou hloubku ostrosti. V některých případech i možnost náklonu přední či zadní standardy. Dalším neméně důležitým faktem je velikost hledáčku či matnice (v závislosti na konstrukčním řešení daného přístroje), na které se mnohem lépe komponuje snímek. Střední a velkoformátové přístroje nabízejí fotografům tolik tvůrčí volnosti a flexibility, že záleží jen na samotném fotografovi, zda všechny možnosti využije.
Přestože jsou digitální zrcadlovky nejčastější výbavou profesionálních fotografů, nejedná se o nejvyšší metu fotografické techniky. DSLR fotoaparáty vyhovují svými pohotovými reakcemi, odolností a rozměry sportovním fotografům, reportérům i fotografům volně žijící zvěře, ale v oblastech jako je technická, reklamní, módní a portrétní fotografie, u nichž je kladen důraz na dosažení vysoké obrazové kvality, zajistí skvělé výsledky středoformátové či ještě lépe velkoformátové fotoaparáty.
V praxi se setkáme se středoformátovými přístroji ve fotografickém ateliéru i v plenéru a s velkoformátovými přístroji převážně v ateliéru, i když výjimky jsou. Například Josef Sudek nosil sklopný měchový fotoaparát po mnoha místech Prahy a dalších částech naší země. Stejně, jako jsou některá jména fotografů synonymem pro určitý styl a druh tvorby, jsou i jména, jejichž nositele si představíme s konkrétním typem fotoaparátu, tak například Helmuta Newtona a Dianu Arbus s dvouoko zrcadlovkou (přesněji s Rolleiflexem). Konstrukčně jsou středoformátové fotoaparáty řešeny různě. Mohou to být jednooké zrcadlovky se sklopným zrcátkem (např.: Pentax 67, Hasselblad), dvouoké zrcadlovky (např.: Rolleiflex, Minolta Autocord, Yashica Mat124G), dálkoměrné fotoaparáty (např.: Mamiya 7, Voigtländer Bessa III.) či stavebnicové systémy (např.: Alpa). V současné době jsou vyráběny středoformátové fotoaparáty, které je možné osadit digitální stěnou. K těm nejznámějším patří Hasselblad, Mamiya, Phase One, Pentax a Rollei.
Přepočet ohniskové vzdálenosti | |||
Format | Wide | Standard | Tele |
22,5×15 mm | 16 | 28 | 50 |
23,7×15,7 mm | 16 | 28 | 50 |
28,7×19,1 mm | 20 | 35 | 65 |
36×24 mm | 28 | 50 | 90 |
6×4,5 cm | 55 | 80 | 150 |
48×36 mm | 35 | 55 | 105 |
6×7 cm | 65 | 110 | 180 |
35 mm to 6×4,5 = 1,6× | 35 mm to 6×7 = 2× |
Za středoformát jsou od dob analogu považovány fotoaparáty, které využívají coby záznamové medium svitkový film (120/220), případně ploché filmy. Mezi nejčastější poměry stran pak patří 6×4,5, 6×6, 6×7 a 6×9. Při porovnání s kinofilmovým políčkem jsou políčka středoformátu (6×4,5) větší více než 2,7×! Formát 6×7 je dokonce 4,5× větší. Se změnou velikosti záznamového media dochází u středoformátových a velkoformátových fotoaparátů k přepočtu ohniskové vzdálenosti objektivu.
Jsou chvíle, kdy platí, že větší je lepší neb čím větší plocha záznamového media, tím více detailů se na ni vejde.
Zcela jednoduše se dá říci, že čím větší plocha záznamového media, tím více detailů se na ni vejde. Ale nejde jen o množství detailů, širší dynamický rozsah a barevnou škálu, ale i odlišnou hloubku ostrosti. V některých případech i možnost náklonu přední či zadní standardy. Dalším neméně důležitým faktem je velikost hledáčku či matnice (v závislosti na konstrukčním řešení daného přístroje), na které se mnohem lépe komponuje snímek. Střední a velkoformátové přístroje nabízejí fotografům tolik tvůrčí volnosti a flexibility, že záleží jen na samotném fotografovi, zda všechny možnosti využije.
Přestože jsou digitální zrcadlovky nejčastější výbavou profesionálních fotografů, nejedná se o nejvyšší metu fotografické techniky. DSLR fotoaparáty vyhovují svými pohotovými reakcemi, odolností a rozměry sportovním fotografům, reportérům i fotografům volně žijící zvěře, ale v oblastech jako je technická, reklamní, módní a portrétní fotografie, u nichž je kladen důraz na dosažení vysoké obrazové kvality, zajistí skvělé výsledky středoformátové či ještě lépe velkoformátové fotoaparáty.
V praxi se setkáme se středoformátovými přístroji ve fotografickém ateliéru i v plenéru a s velkoformátovými přístroji převážně v ateliéru, i když výjimky jsou. Například Josef Sudek nosil sklopný měchový fotoaparát po mnoha místech Prahy a dalších částech naší země. Stejně, jako jsou některá jména fotografů synonymem pro určitý styl a druh tvorby, jsou i jména, jejichž nositele si představíme s konkrétním typem fotoaparátu, tak například Helmuta Newtona a Dianu Arbus s dvouoko zrcadlovkou (přesněji s Rolleiflexem). Konstrukčně jsou středoformátové fotoaparáty řešeny různě. Mohou to být jednooké zrcadlovky se sklopným zrcátkem (např.: Pentax 67, Hasselblad), dvouoké zrcadlovky (např.: Rolleiflex, Minolta Autocord, Yashica Mat124G), dálkoměrné fotoaparáty (např.: Mamiya 7, Voigtländer Bessa III.) či stavebnicové systémy (např.: Alpa). V současné době jsou vyráběny středoformátové fotoaparáty, které je možné osadit digitální stěnou. K těm nejznámějším patří Hasselblad, Mamiya, Phase One, Pentax a Rollei.
Přepočet ohniskové vzdálenosti | |||
Format | Wide | Standard | Tele |
22,5×15 mm | 16 | 28 | 50 |
23,7×15,7 mm | 16 | 28 | 50 |
28,7×19,1 mm | 20 | 35 | 65 |
36×24 mm | 28 | 50 | 90 |
6×4,5 cm | 55 | 80 | 150 |
48×36 mm | 35 | 55 | 105 |
6×7 cm | 65 | 110 | 180 |
35 mm to 6×4,5 = 1,6× | 35 mm to 6×7 = 2× |